09162426412
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    راهنمای سفر نوروزی به اصفهان

    راهنمای سفر نوروزی به اصفهان

    راهنمای سفر نوروزی به اصفهان

    معمولا بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی فصل بهار را برای سفر به اصفهان انتخاب می‌کنند تا از آب‌وهوای مطلوب و دلنشین این شهر استفاده کرده و به تماشای جاذبه‌های دیدنی شگفت‌انگیزش بروند. به همین دلیل هم هست که می‌توانیم بگوییم سفر به اصفهان در نوروز دو چهره کاملا متفاوت دارد.

    اگر دلتان می‌خواهد که باغ‌های اصفهان را در زیباترین حالت‌شان ببینید، در سرسبزترین روزهای ساحل زاینده‌رود در کنار سی‌وسه پل یا پل خواجو اصفهان قدم بزنید، فصل بهار بهترین زمان سفر به اصفهان برای شماست. اما فراموش نکنید که اصفهان در روزهای آغاز سال نو میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی‌ست و روزهای شلوغ و پرهیاهویی را تجربه می‌کند. با این‌حال وقتی در نوروز، در خیابان‌های اصفهان قدم می‌زنید چیزی جز جریان زندگی و شور و هیجان آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایرانی نخواهید دید.

    حالا نوبت به روی دیگر سکه‌ی سفر نوروزی به اصفهان رسیده است؛ اگر دلتان می‌خواهد وقتی به اصفهان سفر می‌کنید، بتوانید همه جاذبه‌های گردشگری این شهر را با تمام جزئیات و خیال آسوده ببینید، پیشنهاد می‌کنیم که سفرتان را چندروز به تاخیر بیاندازید تا بتوانید لذت بیشتری از سفر ببرید.

    با همه‌ی این حرف‌ها، واقعیت این است که تماشای جاهای دیدنی اصفهان در هر فصلی از سال، لطف خودش را دارد. و هیچکس نمی‌تواند به‌طور قطعی زمان مشخصی را برای سفر به این شهر انتخاب کند. پس این شما هستید که می‌توانید با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خودتان و بودجه‌ای که برای سفر به اصفهان درنظر گرفته‌اید، بهترین زمان سفر به این شهر را انتخاب کنید.

    تور اصفهان؛ نوروز 1402

    برای سفر به اصفهان راه‌های مختلفی وجود دارد. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند با ماشین شخصی‌شان به دل جاده بزنند و تا اصفهان رانندگی کنند. بعضی‌ها هم وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل هواپیما یا قطار را برای رسیدن به اصفهان انتخاب می‌کنند. اما اگر نمی‌دانید بهترین راه برای سفر نوروزی به اصفهان چیست، این بخش از مقاله را از دست ندهید.

    همان‌طور که گفتیم، اصفهان در روزهای اول سال، مملو از گردشگرانی‌ست که از سراسر دنیا خودشان را به این شهر رسانده‌اند. پس طبیعی‌ست که در این وضعیت، رزرو هتل در اصفهان به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های گردشگران تبدیل شود. علاوه‌براین، رانندگی در خیابان‌های شلوغ اصفهان در ایام نوروز هم اعصابی از جنس فولاد می‌خواهد تا بتوانید بدون هیچ مشکلی خودتان را به جاهای مختلف این شهر برسانید.

    پس بهترین کاری که می‌توانید بکنید، این است که یک تور چندروزه سفر به اصفهان را رزرو کنید و با خیال راحت، در تاریخ و زمان معین خودتان را به فرودگاه یا راه‌آهن شهر محل سکونت‌تان برسانید. بعد از رسیدن به اصفهان هم دیگر نه نگرانی بابت محل اقامت‌تان خواهید داشت و نه نیازی به رانندگی در خیابان‌های شلوغ اصفهان دارید. در کنار همه این‌ها، خیال‌تان بابت وعده‌های غذایی هم راحت است و می‌توانید لذت بیشتری از حضور در جاهای دیدنی اصفهان ببرید.

    البته این نکته را هم اضافه کنیم که قیمت تورهای اصفهان در ایام نوروز، کمی بیشتر از روزهای دیگر سال است. پس اگر می‌خواهید هزینه کمتری برای خرید تور پرداخت کنید، پیشنهاد می‌کنیم سفرتان را به هفته دوم نوروز موکول کنید.

    قیمت هتل‌های اصفهان؛ نوروز 1402

    پیش از این گفتیم که رزرو هتل  در اصفهان در ایام نوروز، به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های گردشگران تبدیل می‌شود. پس بهتر از همین الان به فکر رزرو یک اتاق در یکی از هتل‌های اصفهان باشید تا با خیال راحت به این شهر سفر کنید. البته فراموش نکنید که نرخ هتل‌های اصفهان در ایام نوروز بیشتر از روزهای دیگر سال است. پس بهتر است که از تخفیفات نوروزی یوتراوز استفاده کنید تا هزینه کمتری پرداخت کنید.

    رزرو هتل در اصفهان فقط با 6 قدم

    برای رزرو هتل‌ در اصفهان، ابتدا باید به صفحه هتل هاب اصفهان در یوتراوز مراجعه کنید و بعد از مقایسه قیمت‌ها و امکانات هرکدام از این هتل‌ها، هتل موردنظرتان را انتخاب کرده و رزرو کنید. برای این کار، مراحل زیر را طی کنید:

    1- در کادر جستجوی قسمت بالای صفحه، کلمه «اصفهان» را تایپ کنید. (البته اگر هتل خاصی مدنظرتان است می‌توانید نام هتل را بنویسید).

    2- در مرحله دوم، تاریخ ورود و خروج‌تان را مشخص کنید و دکمه تایید را بزنید.

    3- حالا می‌توانید همه هتل‌های اصفهان را ببنید و بررسی کنید. همچنین در این صفحه می‌توانید با استفاده از فیلترهای جستجو (در سمت راست صفحه نمایشگرتان) هتل‌ها را براساس قیمت، تعداد ستاره‌ها و نوع اقامتگاه، دسته‌بندی کنید.

    4-  بعد از انجام این مراحل می‌توانید وارد صفحه هتل موردنظرتان شوید و بعد از بررسی خدمات و امکانات و تماشای عکس‌های این هتل، واحد اقامتی‌تان در این هتل را انتخاب کنید.

    5- در مرحله بعد، برای نهایی کردن رزروتان، روی گزینه «تایید و ادامه» کلیک کرده و اطلاعات خواسته‌شده را تکمیل کنید.

    6- در گام آخر، کارشناسان هتل یوتراوز با شما تماس می‌گیرند و بعد از بررسی نهایی درخواست‌تان، شما را به درگاه پرداخت اینترنتی هدایت می‌کنند.

    در طول فرایند رزرو هتل از یوتراوز هم می‌توانید با شماره 1548 تماس بگیرید و مشکلات و چالش‌های به‌وجودآمده را با کارشناسان هتل ما درمیان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع چالش‌ها اقدام کنند.

    جاهای دیدنی اصفهان در بهار

    تنوع جاذبه‌های گردشگری در اصفهان باعث شده تا در هرفصلی از سال که به این شهر سفر کنید، مکان‌ها و جاذبه‌هایی برای تماشا وجود داشته باشد. البته اصفهان در تمام فصل‌های سال زیباست و تماشای هرکدام از جاذبه‌های گردشگری‌اش در چهار فصل سال، جذابیت خاص خودش را دارد.

    اما در این قسمت از مقاله با چندتا از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در بهار آشنا خواهید شد که صرفا به‌عنوان پیشنهاد در این مقاله آورده شده‌اند. تا از زیبایی آن‌ها در فصل بهار، بیشترین لذت را ببرید:

    • باغ پرندگان: 
    • سی و سه پل: 

    • چهل ستون:

    • میدان نقش جهان:

    • کلیسای وانک: 

    باغ پرندگان اصفهان

    تصور کنید قدم زدن در یک باغ سرسبز و در میان صدای چهچه و آواز پرنده‌ها می‌تواند چه لذت وصف‌نشدنی داشته باشد. همین است که باغ پرندگان را به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان تبدیل کرده و گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشد. در این باغ بیش از 3500 پرنده زندگی می‌کنند که شما می‌توانید از همه آن‌ها بازدید کنید، در کنارشان عکس یادگاری بگیرید یا اینکه پابه‌پای آن‌ها در تمام قسمت‌های باغ، قدم بزنید.

    باغ پرندگان اصفهان، یک جاذبه گردشگری خانوادگی‌ست که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. از جمله بخش‌های دیگر این باغ پرندگان، می‌توانیم به آکواریوم، باغ خزندگان، باغ استوایی، موزه صدف‌ها، تله‌سیژ، شهربازی، باغ پروانه‌ها و رستوران اشاره کنیم.

    در ادامه می‌توانید اطلاعات بازدید از این جاذبه گردشگری را ببینید:

    اطلاعات بازدید باغ پرندگان اصفهان

    آدرس

    میدان سهروردی، خیابان الفت

    شماره تلفن

    03137713500

    ساعت کاری

    نیمه اول سال: 08:00 تا 19:00

    نیمه دوم سال: 08:00 تا 16:30

    قیمت بلیط

    20هزار تومان به ازای هر گردشگر

    سی‌ و سه پل اصفهان

    سی‌وسه پل اصفهان در ایام نوروز، حال‌وهوایی متفاوت با روزهای دیگر سال دارد. در این روزها گردشگرانی از همه‌جای جهان کنار این پل جمع می‌شوند و به جادوی موسیقی نوازندگان خیابانی گوش می‌کنند. یا این‌که در کناره‌های این پل قدم می‌زنند و از آب‌وهوای مطلوب اصفهان در این روزها، لذت می‌برند. پس اگر به اصفهان سفر کردید و سی‌وسه پل همیشه زیبا سر نزدید، به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که سفرتان را کامل نکرده‌اید.

    این پل، بزرگ‌ترین پلی است که برروی آب‌های زاینده‌رود ساخته شده و خیابان‌های چهارباغ کهنه عباسی و چهارباغ بالا را به‌هم وصل می‌کند. در کنار این سی‌وسه پل، می‌توانید از پل‌های دیگر زاینده‌رود مثل پل خواجو اصفهان هم بازدید کنید تا با یک تیر، دو نشان بزنید. اگر هم کمی خوش‌شانس باشید و در زمان حضورتان در اصفهان، زاینده‌رود، پر آب باشد می‌توانید از انعکاس نورپردازی شبانه سی‌وسه پل در آب‌های زاینده‌رود، عکس‌های زیبایی بگیرید و برای همیشه در آلبوم خاطرات سفرتان به اصفهان نگه‌دارید.

    در مقاله سی و سه پل اصفهان می‌توانید به‌صورت کامل با تاریخچه و ویژگی‌های این پل تاریخی آشنا شوید:

    اطلاعات بازدید باغ پرندگان اصفهان

    آدرس

    میدان انقلاب، خیابان چهارباغ عباسی

    ساعت کاری

    24 ساعت شبانه‌روز

    قیمت بلیط

    رایگان

    چهلستون اصفهان

    چهلستون اصفهان، یک عمارت قدیمی‌ست که روزگاری محل بسیاری از اتفاقات و قصه‌های تاریخی بوده است، و امروز به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان، میزبان گردشگرانی‌ست که به تماشای هنر، معماری، فرهنگ و تاریخ کشور عزیزمان ایران آمده‌اند.

    چهلستون، نزدیک به 2120 متر مربع مساحت دارد و یکی از 9 باغ معروف ایرانی‌ست که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. تماشای چهلستون در فصل بهار، به دلیل سرسبزی بیشتر و گل‌کاری‌های بی‌نظیر باغ این عمارت، یکی از جذاب‌ترین تجربه‌هایی خواهد بود که در سفر نوروزی به اصفهان کسب می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم وقتی به چهلستون رسیدید، با دقت به تمام جزئیات این باغ نگاه کنید و از تماشای نقاشی‌ها و کاشی‌کاری‌های نمایشگاه فرهنگ و هنر ایرانی لذت ببرید.

    اگر به تاریخ و اشیاء تاریخی هم علاقه دارید، خبر خوب این است که در عمارت چهلستون، یک موزه هم وجود دارد که می‌توانید در آن به تماشای کتاب‌های خطی، سکه‌های قدیمی، سنگ‌نوشته‌های باستانی، نسخه‌های خطی قرآن کریم و فرش‌های نفیس ایرانی بنشینید.

    اطلاعات بیشتر درباره این کاخ تاریخی را می‌توانید در مقاله چهلستون بخوانید. اما در ادامه به اطلاعات بازدید این جاذبه تاریخی شهر اصفهان اشاره خواهیم کرد:

    اطلاعات بازدید باغ پرندگان اصفهان

    آدرس

    میدان امام حسین(ع)، خیابان استانداری

    ساعت کاری

    09:00 تا 17:00

    قیمت بلیط

    5هزار تومان به ازای هر گردشگر

    میدان نقش‌جهان اصفهان

    میدان نقش‌جهان اصفهان را احتمالا همه می‌شناسند. میدانی به بزرگی و شکوه تاریخ ایران که سالانه گردشگران بسیاری را به‌سوی خودش می‌کشاند و قصه‌های کهن ایرانی را برای آن‌ها بازگو می‌کند. در نقش‌جهان اصفهان می‌توانید روی سنگ‌فرش‌ها قدم بزنید یا سوار کالسکه‌هایی شوید که حال‌وهوای داستان‌های تاریخی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

    جالب است بدانید که میدان نقش جهان  با 560 متر طول و 160 متر، بعد از میدان «تیان آنمن» در پکن، به‌عنوان دومین میدان بزرگ دنیا شناخته می‌شود. این میدان، بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگری اصفهان مثل کاخ عالی‌قاپو، مسجد شاه، مسجد شیخ لطف‌الله و بازار قیصریه را هم در دل خود جای داده است.علاوه‌براین در میدان نقش جهان می‌توانید چندتا از معروف‌ترین رستوران‌های اصفهان را هم پیدا کنید و بعد از یک روز هیجان‌انگیز در میان زیبایی‌های این میدان، سری به این رستوران‌ها بزنید و خودتان را به یک وعده غذای سنتی اصفهان، دعوت کنید.

    کلیسای وانک اصفهان

    کلیسای وانک، بزرگ‌ترین کلیسای ایران است که در محله جلفای اصفهان قرارگرفته و یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی اصفهان به‌شمار می‌آید. تاریخ پرفراز و نشیب و سرگذشت جذاب این کلیسا، باعث شده تا امروزه به یکی از محبوب‌ترین کلیساها در میان مسیحیان ایران تبدیل شود. البته بازدید از این کلیسا برای پیروان همه ادیان آزاد است و همه گردشگران می‌توانند از تماشای زیبایی‌های معماری و فرهنگی این کلیسا لذت ببرند.

    در این کلیسای تاریخی می‌توانید از بخش‌های مختلفی مثل موزه و چاپخانه کلیسا بازدید کنید. همچنین تماشای مجسمه‌های این کلیسا و نقاشی‌هاییی که روی دیوارهای آن کشیده شده‌اند هم خالی از لطف نیست و توجه بسیاری از گردشگران را به خودش جلب می‌کند.

    اگر کلیسای وانک را برای بازدید انتخاب کردید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به کافه‌های اصفهان در خیابان جلفا بزنید و خستگی یک روز شلوغ را با نوشیدن یک فنجان قهوه داغ، از تن به‌در کنید.

    در مقاله کلیسای وانک اصفهان می‌توانید همه اطلاعات لازم درباره این کلیسا را به‌دست بیاورید. اما در ادامه‌ی مقاله راهنمای سفر نوروزی به اصفهان، به اطلاعات بازدید این کلیسا اشاره می‌کنیم:

    اطلاعات بازدید باغ پرندگان اصفهان

    آدرس

    محله جلفا، خیابان نظر شرقی، کوچه کلیسای وانک

    شماره تلفن

    03136243471

    ساعت کاری

    08:30 تا 17:30

    قیمت بلیط

    گردشگران ایرانی: 15هزار تومان به ازای هر گردشگر

    گردشگران خارجی: 50هزار تومان به ازای هر گردشگر

    جاهای دیدنی اطراف اصفهان در بهار

    اگر فکر می‌کنید جاهای دیدنی اصفهان، همان چندتایی هستند که همه‌جا خوانده‌اید، کاملا اشتباه می‌کنید. وقتی به اصفهان سفر می‌کنید، بازدید از جاهای دیدنی این شهر به یکی از دلچسب‌ترین کارهایتان تبدیل خواهد شد. اما مطمئن باشید که تماشای  جاهای دیدنیاطراف اصفهان که شما را به‌وجد خواهد آورد. در ادامه چندتا از بهترین جاهای دیدنی اطراف اصفهان را به‌عنوان پیشنهاد به شما معرفی خواهیم‌کرد:

    1. آبشار سمیرم

    2. دشت لاله های واژگون

    3. آبشار پونه زار

    4. روستای طامه

    نظر خود را وارد نمایید.